Bonibonlu Kurabiye

Geçen hafta içerisinde İzmir’in hava durumu sağanak yağış şeklindeydi. Hala yaza kavuşamadık, kızım hala öksürüyor ve ben onunla dondurma yemek istiyorum. Neyse havalardan bahsetmemin sebebi geçtiğimiz hafta sonu için haftalar öncesinden işyerindeki bazı arkadaşlarımla kahvaltı programı yapmış olmamız ve havaların hala mevsim normallerine çıkmamış olması. 

Sabah güzel bir yerde güzel bir kahvaltı yaptık. İşyeri olunca gırgır, şamata, dedikodu gibi olmazsa olmazlarımız vardı. 

Evde beni bekleyen onlarca iş için gerekli kuvveti kendimde hissederek eve girdim ama birden şu Meriç’in doğum gününde kızım ve arkadaşlarına yapmak isteyip bir dolu aksilik çıkınca yapamadığım kurabiyeler aklıma geldi ve mutfağa yöneldim. Yöneldik daha doğrusu kızım durur mu, en büyük yardımcım benim, yavrum öyle sanıyor ve bana yardım ettiğini düşünüp çok mutlu oluyor.

 

Kafama taktığım şeyleri yapmak için verdiğim çaba bazen hoşuma gidiyor aklımda kalmamış oluyor. Bonibonlu kurabiye yapmak gerçekten çok keyifliydi, şekil vermek Meriç için eğlenceli oldu. sizde http://www.yemek-tarifleri-sitesi.com/ adresinden ulaşabilirsiniz bu tarife. Renkli, bonibonlu olunca çocuklar için uygun olduğunu düşünmüştüm. Bu sabah öğretmenine vermeleri için kapıdaki görevli öğretmene teslim ettim. Umarım beğenilmiştir. Biz beğendik, en önemlisi bu konuda kafam rahat. Kızım büyük ihtimalle öğretmenine anlatmıştır heyecanla nasıl yaptığımızı. 

Sonrasında beni bekleyen, yaptığım bir ton ütüden bahsetmek ise hiç istemiyorum. Kollarım hala ağrıyor… 

Bonibonlu Kurabiyemizin Tarifi şöyle: 

MALZEMELER

250 gr. yumuşak tereyağı ya da margarin

1 yumurta

1 su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı buğday nişastası

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

Renklendirmek için; gıda boyası ya da kakao

Üzerleri için;

3kutu bonibon 

HAZIRLANIŞI

Yoğurma kabına tereyağ ve pudra şekerini alıp yoğurun. Yumurta, vanilya, kabartma tozu ve buğday nişastasınıda ekleyip, tekrar yoğurun. Azar azar un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun.

Hamuru 4 eşit parçaya ayırın. İlk parçasına pembe gıda boyası, ikinci parçasına mavi gıda boyası, üçüncü parçasına kakao ekleyip hamurları homojen bir kıvam alana kadar tekrar yoğurun. Son parça sade olarak kalsın. Yoğrulan hamurları streç filme sarıp, buzdolabında yarım saat dinlendirin.

Dinlenen hamurları sırayla 0.5 cm. kalınlığında açın ve istediğiniz kalıplarla kesin. Kurabiyeleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine döşeyin ve üzerlerine bonibonları batırın.

175 derecede 15-20 dakika arası pişirin. Piştiğini beyaz olan kurabiyelerin hafif kızarmasından anlayabilirsiniz. 

(Ben gıda boyası kullanmaya alışamadığım için sade ve kakaolu olarak iki çeşit yaptım.) 

Bir Cevap Yazın

