Boncuk Gözlü Dedeme…

Dedeciğim… 

Uzakta olsam hep dualarımdaydın, hep sevgiyle andığımdın… Kıymetlimdin… Senin okuma hevesin merakın yok mu? Kitap kurdu olmuştum sayende. Sen ne güzeldin dedecim, ne güzel gözlerin vardı boncuk, boncuk… Ne güzel bir kalbin vardı, kin tutmaz, kötülük bilmez, iyilik için atan… Kızlarını, torunlarını severdin söylemezdin ama hissederdik. Sizi sık sık ziyaret edelim isterdin biz biraz da ihmal ederek gelmediğimizde de bize kırılmazdın, sitem etmezdin, hep mazur görürdün. Kızların iyi geçinsinler başka bir şey istemezdin, hiç hastayım beni doktora götürün demedin, şu işimi yapıverin demedin o kadar elem ederdin damatların senin yüzünden laf edecek diye. 

İyi insanlar iyi atlara binip gittiler… Sende o değerli, kıymetli insanlardandın, bir çınardın, biz dallarındık, budaklarındık, sen gittin ya boynumuz bükük… 

Seni göremeyecek olmak içimi acıtıyor, keşke diyorum daha çok ziyaret etseydim seni, keşke diyorum hastalandı haberini aldığımda koşa koşa gelseydim sana bende annem gibi. Hafta sonu ziyarete gideriz diye düşünmüştüm. Bir kez daha sevgiyi ertelememem gerektiğini anladım. 

 

Anneannem sen gittiğinden beri feryat ediyor, ağlıyor… Nasıl bir sevgiydi sizinki… Öyle güzel anlaşırdınız ki ikinizin de huyu suyu aynı ancak birbiriniz anlardınız ikinizi. Hiç unutmadığım gece muhabbetleriniz vardı. Herkes yatar geceleyin saat 2-3 gibi uykunuzu mu alırdınız o saatte ne (çok erken uyuduğunuz için) bir muhabbete başlardınız kah atışırdınız tatlı tatlı kah konuşurdunuz tatlı tatlı biz torunlar tayfası diğer odada kıs kıs gülerdik halinize. Gündüzler torbaya girdi sanki derdik, ama tatlı tatlı hatırlıyoruz şimdi gülümsüyoruz yine özlemle… Sen anneannemin biricik hayat arkadaşıydın ondan feryatları, can yoldaşıydın ondan ağlamaları. ‘‘Ağlama’’ diyor annem ‘‘hasta olacaksın ağlama’’nasıl ağlamasın… 60-65 sene aynı yastığa baş koymuş nasıl baş etsin yaşlı kalbi bu acıyla. Ağlamaktan başka ne yapabilir… O sitem ediyor bir de ben senden önce gidecektim diye, peşinden geleceğim bende diyor. Her geçen gün o kocaman bir boşluk olacak senin yerin. Onun alışması çok zor… 

85 yaşında olduğunu o gün öğrendim duyan herkes yaşı varmış baya diyor ama tanıyan herkes dinçti, iyiydi, daha şunu yapacaktı, bunu yapacaktı diyor. Bizde daha yapacak çok şeyimiz vardı dedecim diyoruz. Pazartesi günü uğurladık seni ebediyete uğurladık. İçimizde bir kor, boğazımızda kocaman bir düğüm, sel olmuş gözyaşlarımızla… 

Ertesi gün seni mezarında ziyaret ettik tüm kız torunlarınla, Dualarımızı ettik, sevdik seni çiçeklerle donattık yeni ikametgâhını. Kardeşim Yozgat’tan geldi bir günlüğüne de olsa yanımızda olmak istedi. 

Gurur duy dedeciğim sen birbirinden iyi yetiştirdiğin dört kızınla, sırf alın terinle sahip olduğun bağın bahçenle, tanıyan herkes tarafından bilinen dürüstlüğünle saygınlığınla… Biz seninle gurur duyduk hep duymaya da devam ediyoruz. Mezarında rahat uyu dedeciğim… Bir de doyamadığın biricik kızına, canım teyzemize selam söyle… Birbirinize iyi bakın orada. Hep dualarımızdasınız, mekânınız cennet olsun… 

Âmin… 

(Pazartesi size annem ve kızımla yaptığımız kahvaltıyla ilgili yazacaktım ama hayat işte öyle darbeler vuruyor ki! hayat kısa ölümde var, sevdiklerinizle zaman geçirmek için zamanlar yaratın…) 

 25.03.2011

Boncuk Gözlü Dedeme…” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

