Ateş Böceği misin?

Meriç’in yıl sonu gösterisi… 

Bir anne – baba için yaşanılacak gururlardan biri kızını dev gibi sahnede izlemekmiş… Meriç’te adeta yaptığı gösterilerle o sahnede devleşti. 

Bunun için çok çalıştılar, bir ara biz eğlenelim diye çektikleri bu yorgunluktan dolayı gösteride yer almamasını bile istedim. Ama öğretmeni Meriç’in çok severek gayet başarılı bir şekilde oyunlara katıldığını söylediğinde ikna oldum. 

Evde oynayacakları oyunun şarkısını ilk mırıldandığında (Ateş Böceği misin? ) ben şarkısına eşlik edince çok şaşırdı. ”Sen nerden biliyorsun anne?” dedi. Onu kameradan izlediğimi düşündü. Ama benim içim onu kandırmaya elvermedi, ne de olsa bu onların öğretmenleri ve arkadaşlarıyla aralarındaki sırdı. Bende ona onun yaşındayken öğretmenimizin bu şarkıyı bize öğrettiğini söyledim. Oyunu biz göstermedi ama bence ileride iyi bir sırdaş olacağını gösterdi. En iyi sırdaşı olmayı çok isterim bu arada :) 

Sonra bu meraklı anne bir gün dayanamayıp netten Ateş böceği misin? – Beyaz kelebekler şarkısını indirip dinlemeye haliyle dinletmeye başladı. Meriç’te şarkıyı duyunca dayanamadı farkında olmadan şartlandırılmış gibi müziğe oynamaya başladı. Bizim görmemiz gerektiğini bildiğinden de bizim onu izlememizi istemedi, hırçınlaştı… bir yandan da oynamadan duramıyor bizde ne yapalım odadan çıktık😉 Sevgi öğretmenimiz duymasın. Ateş böceğinden başka bir oyunda daha oynayacağını tahmin ettik ama onunla ilgili en ufak sır vermedi. Süpriz dedi. 

Söylemeden geçemeyeceğim bir konu da, bu gösteri için okulun topladığı paralar. Hani deselerdi gösteri için 150 TL vermeniz gerekiyor evet göze çok gelirdi ama mecbur verirdik. Onlar şöyle bir yol seçtiler: gösteri kıyafeti için 45 TL gönderin, gösteri de giymeleri için kırmızı gömlek, kırmızı çorap, kot şort almanız gerekiyor (40 TL), davetiye ve fotoğraf ve cd için 40 TL ha fotoğraf isteğe bağlı tabi😉 gibi ama gayet nazik yazışmalarla miktarı gözümüze sokmadan bizden topladılar. 

Kızımızı o sahnede ışıl ışıl adeta bir yıldız gibi parlarken görünce herşeye değer bu gurur dedik o ayrı. Babası onu ilk kez sahnede gördü ben bu kadar büyük olmasa da daha önce onu izlemiştim. Ve gösteri sonrası hislerinin benzerlerini ilk gösterisinde bende hissetmiştim. Diyor ki ”sanki sahnede bir o var gözlerimi ondan alamadım, acaba ben babası olduğum için bana mı öyle geliyor diye diğerlerine de bakıyorum ama kızımızın ışıltısı yanında onlar sönük kalıyor” Elbette o an sahnede bulunan tüm çocukları için yavruları aynen böyle düşünmüştür. Diyorum bende mütavazi olmaya çalışarak. Ben fotoğraf çekmekle meşgul olduğumdan ancak yerime oturabildiğimde yanımdaki kadın ”sizin çocuğunuz hangisi” diye sordu Meriç’i gösterince ”biz ona hayran kaldık dedi üçü birden. Onları duyunca sadece bize öyle gelmemiş demek ki dedik göğsümüz kabardı. Bu yaşta göğüs kafesimizi çatlatacak. Maşallah! 

İnşallah her zaman böyle gurulandırsın bizi daha nice güzel gösterileri, sunumları, başarıları olsun. Tabi önce sağlıklı, sıhhatli, mutlu bir çocuk olsun. Yalnız hemen gösteriden sunuma geçtim neden çünkü ben bir klasik anneyim. Her ne kadar tiyatroya, dansa yani sanata olan ilgisi beni mutlu etse de sanırım asıl matematik yönü ağır bassın istiyorum. Ben sayısalcı olamadım ama sayısalcılara hep gıpta ettim kafasında bir anne düşüncesi işte. 

Çok mutluyum sevgili okurum🙂 25.06.2011

Bir Cevap Yazın

