İlk Veli Toplantısı

Geçen haftadan beri Meriç yazısı yazacağım bir türlü toparlayamadım. Başka şeyler girdi. 

Geçen Cuma ikinci veliler toplantımız vardı. İlki geçen dönem yapılmıştı. O zaman çok heyecanlıydım, ağlamamak için kendimi zor tutuyordum. Kızım bir öğrenci (kreşte de olsa) ben bir veli… Ağlamamı ancak kreş müdürümüzün kapıda beni ”ay sen kızının ilk veli toplantısına mı geldin” diyerek karşılamasına kadar tutabildim. Zaten fırsat bekleyen gözyaşlarım orda Fatma hanımın omzunda kendini bırakıverdiler. Toplantı esnasında arkamda hüngür hüngür ağlayan bir veli vardı açıkcası onu görünce biraz rahatladım tek sulugözlü veli ben olmadığıma sevindim için için. Onu teselli ederken Batuhanın annesi olduğunu öğrendim, Batuhan toplantıdan bir gün önce Meriç’in elini ısırıp derin iz bırakan çocuk. E şimdi ne diyeyim bu kadına, kavga etmek gibi adetlerim zaten yoktur, çocuk sonuçta ne yapsın kadıncağız değil mi? Konu kızım olunca en azından konuşmak istiyordum tabi o hüngür hüngür ağlarken konuşamadım🙂 beraber güldük halimize arada. 

İkinci toplantı gayet iyi geçti. Okulumuzun pedagog’u Filiz hanım bize eğitici bir sunum hazırlamış. Bunlar netten, kitaplardan hep okuduğum şeyler zaten, ama orada diğer velilerle, bu işin uzmanı kişilerce yorumlanması ve bazı konularda yani Meriçle yaşadığımız sıkıntılı konularda yalnız olmadığımı görmek bana iyi geldi. Bazı velilerinde benim tersime çok iyi aşmışlar sıkıntıları. Beraber temizlik yapıyorlarmış, oyuncağını kesinlikle salona getirmiyormuş kısacası kurallar koymuşlar ve bu kurallar tıkır tıkır işliyormuş. Kıskanmadım desem yalan olur. Benim bu konudaki başarısızlıklarımı daha önce yazmıştım, bizim evde Meriç’in borusu ötüyor. O ne derse o yeter ki ağlamasın diyoruz yanlış yapıyoruz farkındayız. Filiz Hoca diyor ki evde bir aile günü belirleyin o gün toplanın masanın etrafına konuşun. Çocuklarınıza da konuşma hakkı verin, isteklerinizi, beklentilerinizi, kurallarınızı masaya yatırın. Bunları maddeler haline getirin ve buzdolabının üstüne asın. Ne güzel! o anlatırken birden Ben, Meriç ve babamızı masanın etrafında gösteren bir fotoğraf gördüm kafamdaki düşüncelerin arasında gülmemek için kendimi çok zor tuttum. Meriç öyle uslu uslu :) 

Tabi ki deneyeceğim. 

Öğretmenimiz genel olarak Meriçle ilgili güzel şeyler söyledi tek sıkıntımız çok çişinin gelmesi, uykusundan uyanıp yapıyormuş… sanırım üşüttüğü için. Meriç’in sanatçı yönü olduğunu söyledi, beste yapıyormuş🙂 Bende sanata ilgi ve becerisinin olmasını çok isterim, ne olursa kabulüm. 

Önümüzdeki hafta seminerlerimiz devam edecek. İşyerinden izin alabilirsem katılmayı çok istiyorum. Katılmakla kalmayı değilde hayatımıza yerleştirmeyi istiyorum bazı şeyleri. Mesela ufak tefek sorumluluklar vermeliyim artık ona belki geç bile kaldım… Deneyimlerimi sizinle paylaşacağım, bu şekilde belki bende kontrol mekanizması yaratırım kendime, ne karar vermiştim ne yaptım gibi… 

16.03.2011

Bir Cevap Yazın

