Yeşil Kivi’den Mahlepli Kurabiye

Yeşilkivi severek takip ettiğim bir yemek sitesi. Yemek sitelerini takip ederken en çok önem verdiğim şey site sahibinin denediği tarifler olması. Önce sen ye sana bişi olmazsa ben yerim mantığı sanırım :P

Mahlepli kurabiye hep yapmak istediğim bir tarifti, aylar öncesi mahlepimi aldım ama bi türlü yapamamıştım. Komşumun oğlunun doğum günü partisine ne yapsak diye düşünürken aklıma geliveren tarifi sonuç çok güzel olduğu için sizlerle paylaşmak istedim. Kalabalık misafirler için ideal.

Malzemeler ve tarif aşağıdaki gibi. Ben susamım bitince geri kalanını çörekotuyla yapmaya karar verdim ve çörek otuyla yaptıklarımın içine pul acı biber koyup hamuru tekrar karıştırdım.  Ve bu haliyle de çok güzel oldu o yüzden acı ile aranız iyiyse tavsiye ediyorum. 

Tarifin orjinali burda.

This slideshow requires JavaScript.

Malzemeler:

  • 250 gr tereyağı yada margarin (oda ısısında yumuşamış)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 yumurta (sarısı içine, akı dışına)
  • yarım kahve fincanı sirke
  • yarım çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı mahlep
  • 6 su bardağı un
  • 1 kase susam
  • Acılı kurabiyeler için istediğiniz kadar pul acı ve çörek otu

Yapılışı:

  1. Un, susam ve yumurta akı hariç tüm malzemeyi iyice karıştırın.
  2. Unu karışıma bardak bardak ekleyerek yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur hazırlayın.
  3. Hamurun üzerini streç filmle kapatarak 15 dakika buzdolabında dinlendirin.
  4. Hamurdan irice parçalar kopartın, biraz yoğurun ve oklava kalınlığında rulolar yapın.
  5. Ruloları 2 cm uzunluğunda verev kesin.
  6. Kurabiyeleri önce çırpılmış yumurta akına ardından susama batırıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
  7. 180 dereceli önceden ısınmış fırında üzerleri kızarana dek pişirin

Afiyet olsun!

Bir Cevap Yazın

